torsdag 31 oktober 2019

Pensionsprognos

Jag råkade logga in på minpension.se igår och blev sjukt deprimerad av den prognosen. Två utbildningar i botten med deltidsarbete från 16 årsåldern, några års kämpande att bygga upp eget företag som jag lade ned efter 5 år, flyttade utomlands 1 år, inget extraarbete under sista långa utbildningen för att vi dessutom skaffade barn då. Ja, det har inte blivit mycket inpytsat till pensionen.
"Du kan ha rätt till garantipension" lös mig rätt in i ögonen. Fasen vad deprimerande alltså! Tur att vi har börjat spara som dårar nu. Önskar bara att vi gjort det bra mycket tidigare men men nu är det ju som det är och bättre sent än aldrig :)
Tur att jag har utbildat mig till ett arbete som det i princip alltid kommer finnas brist på, så arbetsmöjligheter kommer det definitivt att finnas långt upp i åldern om det skulle behövas.

Någon annan i denna sits?

Allt gott
Utdelningsbloggaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter ut Nordea

Ja, jag byter Nordea mot en annan svensk bank. Jag håller på att rensa ISK på utländska aktier och köpa dessa i KF i stället. Skattemässigt ...