söndag 13 oktober 2019

Portföljen

Aktieportföljen i dagsläget har ett fåtal aktier (och fonder) med planen att utöka med både antal bolag och antal aktier i redan befintliga bolag allteftersom. Fokus för aktieportföljen är utdelningsaktier och just nu ligger mitt intresse på andra sidan atlanten där det finns månadsutdelare och fler kvartalsutdelare.

Jag gick emot mitt tidigare beslut om att behålla H&M eftersom de på kort tid genererat en uppgång på +20% och det innebär fler utdelningsaktier i ett annat bolag om jag säljer av. Realiserade vinsten och lägger dem på bevakningslistan igen. Köpte på mig vindkraft istället.

Alm Equity pref
Brookfield Renewable partners
Brookfield Property partners
Brookfield Infrastructure partners
Eolus Vind AB
EQT
Investor
Securitas
Brdr Hartmann
Nordea
Ocean Yield
Transalta Renewables

Lagt in en köporder på Walgreens Boots Alliance också. Ocean Yield känns lite risky, så tänker nog inte lägga alltför mycket på den aktien utan avvaktar lite innan jag köper på mig mer. Realty Income är på to-do-listan men den verkar väldigt överprisad just nu.

Fondportföljen innehåller Länsförsäkringar Global indexnära, Spiltan aktiefond Investmentbolag, AMF Asien och Stilla havet. Där får jag en bra spridning över världens marknader i fonder med låg avgift!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter ut Nordea

Ja, jag byter Nordea mot en annan svensk bank. Jag håller på att rensa ISK på utländska aktier och köpa dessa i KF i stället. Skattemässigt ...