torsdag 17 oktober 2019

Kanadensiska utdelningsaktier

Kanada - ett land som också, förutom USA, är intressant avseende utdelningsaktier. Förhoppningsvis är marknaden inte lika beroende på vad Trump ställer till med som med den amerikanska marknaden. Jag har plockat in några kanadensiska aktier i portföljen som jag tror på. En hel del är från investmentbolaget Brookfield som har en mångårig historia och har investeringar i över 30 länder utspritt över fastigheter, infrastruktur och förnybar energi.

Jag kommer att kika lite på andra bolag också men kommer nu fokusera på att investera mer i de bolagen jag redan äger. Nu har kursen gått upp en hel del sedan sista inköp och jag hoppas såklart på en dipp så jag kan köpa lite billigare :)

En bra lista jag har tittat på förutom övrig research är denna sammanställning på dividend stars i Kanada: https://www.dividendgrowthinvestingandretirement.com/canadian-dividend-all-star-list/


Allt gott
Utdelningsbloggaren

Observera att detta inte skall ses som en rekommendation utan du är själv ansvarig för att läsa på om bolaget innan du investerar dina pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter ut Nordea

Ja, jag byter Nordea mot en annan svensk bank. Jag håller på att rensa ISK på utländska aktier och köpa dessa i KF i stället. Skattemässigt ...